2013. november 6., szerda

Balzsam égési sebre


Nemrég leégett a barátaink gyönyörű, frissen épített pajtája, és az oltás közben egyikük elég komoly égési sérüléseket szenvedett az arcán, homlokán. Gyorsan kevertem egy egyszerű balzsamot, hogy elősegítsük a sebek mielőbbi gyógyulását, a bőr minél hegmentesebb regenerálódását. Fontos volt, hogy a kenőcs megszilárduljon, ugyanakkor nagyon puha is legyen, hogy azonnal olvadjon fel felvitel közben, mert a nagy kiterjedésű sebfelület igen érzékeny, és nem kellemes a masszírozása.


Recept:

20 g körömvirág macerátum
20 g orbáncfű macerátm
20 g sheavaj
20 csepp levendula extra illóolaj
8 csepp manuka illóolaj
5 g Panthenol (B5 provitamin)

A körömvirágolajat felmelegítettem vízfürdőben, lekapcsoltam alatta a gázt, óvatosan felolvasztottam benne a sheavajat. Megvártam, míg langyosodik kissé, akkor hozzáöntöttem az orbáncfűolajat, elkevertem benne, majd mikor teljesen kihűlt, belekevertem a Panthenolt és az illóolajakat is.
50 ml-es tégelybe öntve hűtőbe tettem, egy óra alatt szilárdult meg.

Használat előtt be kell nedvesíteni a bőrfelületet, pl vízzel,  rózsavízzel, vagy aloe vera géllel.


Nincsenek megjegyzések: