2012. március 20., kedd

Zsíros körömvirágkrém erősen igénybevett kézre
















A hosszú hétvégén sokat dolgoztam a kertben, vetettem, ültettem, és éreztem, hogy a kezem egyre jobban eldurvul, a szokásos könnyű krém már nem óvja meg a berepedezéstől. Ráadásul a következő két napot egy gipszműhelyben terveztem eltölteni, a gipsz pedig olyan erősen szárít, hogy rendszerint rövid időn belül sebesre repedezik tőle a bőröm, és bepattognak az ujjaim.
Ezért készítettem gyorsan egy egyszerű, könnyen felszívódó, de meglehetősen zsíros emulziót, és ezt használtam néhányszor naponta. Ennek köszönhetően semmi bőrproblémát nem okozott a munka, annak ellenére, hogy legalább harmincszor kevertem gipszet, puszta kézzel, perceken át könyékig elmerülve benne, és egyébként is folyamatosan ez a száraz por tapadt a kezeimre munka közben, lemoshatatlanul.
Ez a krém jól jöhet minden kétkezi munkásnak, cementtel dolgozó építkezőknek különösen!

Recept:

I.
Körömvirág macerátum olívaolajban 4 g
Avokádó olaj 1 g
Cetilalkohol 1,3 g
Emulsan 1 g
Méhviasz 0,3 g
Avocadin borsónyi
II.
Sheavaj 1,5 g
III.
Desztillált víz 21 g
Glicerin 2 g
IV.
E vitamin 400 mg
Levendula illóolaj 5 csepp
Tejsav 3 csepp
Rokonsal 6 csepp

Nincsenek megjegyzések: