2012. március 28., szerda

Zöld bőrradírok zsúrlóval

Találtam a gyógyfüveim között egy kis szárított zsurlót, így kísérletet tettem két új bőrradírra.
Mindkettőt az arcomon próbáltam ki, mindkettő nagyon jól radíroz, de a sós változatot mégis inkább csak testradírként ajánlom.

Sós - zsurlós bőrradír:




Ugyan a múltkor azt írtam, hogy a sós bőrradírokat nem szeretem, mert túlságosan durvának találom, de azóta találkoztam egy olyan (gyári) termékkel, amiben igen finom sószemcsék voltak, ezért úgy gondoltam, keverek egy sós változatot is, amelyhez tengeri sót finomra daráltam kávédarálóban. Az arcomon próbáltam ki, nagyon jól radíroz, nem sérti fel a bőrt, és -az érett bőrt legjobban ápoló- szőlőmagolajnak hála nem is szárítja, de amikor lemostam, mégis úgy éreztem, hogy csíp (a só vízzel oldva kezd csípni), és ezért le kellett mosnom szappannal is. De testen (karon, lábon) használva semmiféle problémát nem tapasztaltam, tökéletesen működött.
(Melinda szerint a sós bőrradír nagyon hatásos a gyantázott lábon a benőtt szőrtüszők gyógyítására)
Az ilang-ilang illóolaj kitűnő bőrápoló tulajdonságokkal rendelkezik, amellett hatékony jókedvre derítő olaj: egyenesen nevetésre ösztönöz. Ezért, ha a bőrradírt egy esti programra készülődve, egy kellemes fürdő keretében használjuk, külön örülhetünk az illóolaj vidító, nyugtató, enyhén afrodiziáló hatásának is.
Egy adag testradír egy alkalomra elegendő!

Recept:
- 10 g finomra őrölt tengeri só (2 púpos kávéskanál)
- 3 g szárított, majd (kávédarálóban) porrá őrölt mezei zsurló (2 púpos kk)
- 8 g zöld agyag (2 púpos kk)
- 2 g szőlőmagolaj
- 12 g sáfrányos szeklice olaj
(vagy tetszőleges olaj)
- 2 csepp ilang-ilang illóolaj


Zsúrlós - zöld agyagos arcradír:
















Ez a recept még az előzőnél is egyszerűbb, és még a mákos radírnál is finomabb, de mégis nagyon jól radíroz, az olaj közben ápol. Száraz bőrön alkalmazzuk ezt is, de a radírozás után vigyünk fel bőségesen vizet az arcra, és mielőtt lemossuk a kozmetikumot, dörzsöljük át alaposan a bőrt, hogy az agyag a vízzel elegyedve így le tudja mosni a szennyeződéseket és a felesleges olajat róla (ami még nem szívódott be a radírozás közben).
Számomra eddig ez a legjobb bőrradír, gyengéd, de hatékony, egyszerű, olcsó.
Ez is egy alkalomra elegendő arcradír-mennyiségi.
Recept:
- 1 púpos kiskanál szárított, porrá őrölt mezei zsurló
- 1 púpos kiskanál zöld agyag por
- 2 kiskanál szőlőmag olaj
- esetleg 1 csepp (bio) illóolaj, zsíros, vagy kevert bőrre levendulát ajánlok, normál bőrre ilang-ilang, vagy pálmarózsa illóolajat

Nincsenek megjegyzések: