2012. március 4., vasárnap

Vaníliás-mézes ajakápoló stift, édes csók jeligére


(Ennek ajakápolónak az illata nagyon hasonlít arra a sötétkék L...o márkájúra, ami régebben a kedvencem volt.)

Recept:

I. fázis:
2 g jojobaolajos vanília-macerátum *
2 g olívaolajos körömvirág-macerátum **
3 g méhviasz
1,2 g kakaóvaj

II. fázis:
1 g shea vaj
1 csepp méz

III. fázis:
0,5 g panthenol (B5 provitamin)
2 csepp pálmarózsa illóolaj ***

* Az olajos vanília-kivonatot úgy készítettem, hogy 10 ml jojobaolajba beletettem egy vaníliarúd kikapart magjait, és benne ázott 2 hónapig, ezalatt átvette a vanília aromáját. A maceráláshoz egyébként néhány hét is elég.
(Megjegyzem, én a konyhában is saját készítésű, de alkoholos vaníliakivonatot használok, Ilyent!)
** ld ITT
*** A pálmarózsa illóolaj illata kissé rózsára is emlékeztet, de engem még annál is inkább a mézre, nagyon illik a méhviaszhoz, és a mézhez, felerősíti azok illatát. Ezen kívül nagyon jó bőrápoló tulajdonságokkal rendelkezik.

Az első fázis alapanyagait egy steril (üveg) mérőpohárba mérjük, és a tűzhelyen melegedő vízfürdőbe állítjuk, a második fázist egy külön kis tálkába mérjük.
Az első fázist addig melegítjük folyamatos keverés közben, (pl. kiskanál nyelével) amíg fel nem olvad benne minden (kb. egy perc), majd kivesszük a vízfürdőből, és belekeverjük a hőérzékeny sheavajat, majd mikor homogén, és hűvös, a vitamint és az illóolajat is, majd rögtön az előre odakészített, tiszta edénybe öntjük (én kiürült ajakápoló-tokba tettem.) Hagyjuk teljesen megszilárdulni.

Utána ugyanúgy működik, mint a gyári ajakápoló, csak sokkal finomabb, természetes és mézillatú, méz ízű. Tökéletes ajakír!
Sokáig eláll tartósítás nélkül is, hiszen csak zsírok vannak benne.

(Egyébiránt ez a mennyiség nekem több lett egy tok űrtartalmánál, de kevesebbet meg nagyon nehéz lenne kikeverni. Érdemes odakészíteni valami kisméretű, tiszta tégelyt a maradéknak, mert ujjal felkenve is használható.)
(A luk, a rúd közepén, a viasz hűlése miatti zsugorodás miatt keletkezik.)

Nincsenek megjegyzések: