2012. február 28., kedd

Szőlőmagolajos arckrém normál bőrre



Ez az arckrém volt az első (és tökéletes) emulzió, amelyet kevertem, és amely azóta is a kedvenc arckrém-receptem, könnyű, de mégis gazdagon tápláló krém, és az illata is egyszerűen csodálatos. Az eredeti összetétel a Cosmio-n található, itt, csak én kissé átalakítottam. A keverés metódusa, és minden szükséges információ szintén ezen a linken fellelhető.

Recept 30 g krémhez (amelyhez egy 30 ml-es tégelyre lesz szükségünk):

I. fázis:
- Sáfrányos szeklice olaj 1 g
- Kamilla-körömvirág macerátum mandulaolajban 1 g
- Szkvalen 1 g
- Cetilalkohol 0,5 g
- Emulsan (emulgátor) 1,2 g

II. fázis:
- Sheavaj 1,5 g
- Szőlőmagolaj 1,5 g

-III. fázis:
- Desztillált víz 19 g
- Glicerin 2 g

IV. fázis:
- E vitamin 1 db 400 mg-os kapszula tartalma
- Tejsav 3 csepp
- Rokonsal (bio tartósítószer) 6 csepp
- Jázmin illóolaj 2 csepp

(Az első fázis alapanyagait egy steril keverőpohárba mérjük, valamint a harmadik fázis alapanyagait is, és vízfürdőben melegítjük, míg a szilárd összetevők elolvadnak. Ekkor kivesszük a vízfürdőből, és belekeverjük a második fázisból a sheavajat, majd amikor kevergetés közben elolvadt benne, hozzáöntjük a szőlőmagolajat is. Ekkor beleöntjük vizet az olvadt olajba, és a konyhai robotgép egy (szintén sterilizált) dagasztókarjával 4 percig folyamatosan verjük, a legmagasabb fokozaton. Eközben kialakul az emulzió. Amikor kézmelegre hűlt, hozzáadjuk a negyedik fázis hatóanyagait, az illatanyagokat és a tartósítószert, és egyenként az emulzióba keverjük a géppel. Végül sterilizált tégelybe töltjük, és feliratozzuk.
Az ehhez hasonló emulziók az enyhe tartósításnak köszönhetően 3-4 hónapig biztosan megőrzik minőségüket, de ennyi idő alatt elfogynak.

A macerátum szó olajos kivonatot jelent, erről a témáról a későbbiekben még bővebben is lesz szó.
Ebben a krémbe saját kivonat került, amely úgy készült, hogy mandulaolajba áztattam friss körömvirágszirmot, illetve kamillavirágot majd egy napos ablakba tettem 3 hétre, és naponta felráztam. Ekkor leszűrtem, kinyomva a szirmokból is az olajat.
(Mindkét virág kivonata gyulladáscsökkentő és sebgyógyító hatású).

Nincsenek megjegyzések: